Skip to content
09/01/2015 / Sarah

Stained Glass Crocus / Buntglas Krokus

IMG_5859 IMG_5858 IMG_5855

 

30 x 17,5 cm  Wasserfarbe auf Acrylpapier / 30 x 17,5 cm watercolor on acrylic paper

http://youtu.be/XkbyI3tp4xg

Deutsch: Für diese Jahr habe ich entschieden nicht nur an den Challenges im Art Journal Forum teilzunehmen, sondern auch die Herausforderungen im Paint My Photo Forum mitzumachen. Alles in allem habe ich 1,25 Stunden für dieses Bild benötigt. Das Bild diese Woche ist also meine Version für die Januar-Challenge (Florales Motiv im Buntglasstil). Ich wollte Richtung Frühlingsblumen gehen, weil es nun mal bald Frühling hier wird und nach so vielen Winter- und Weihnachtsbilder hatte ich richtig Lust etwas “frisches” zu malen. Ich habe mich für knallige Farben entschieden, weil sie das Bild tragen, welches ja eher auf der simplen Seite des Spektrums ist. Des Weiteren gibt es allein durch das Medium Wasserfarbe genügend fließende Übergänge und Verblassen, daher ist das Pink und Lila ein nettes Gegengewicht. Ich hatte sehr viel Spaß an diesem Projekt zu arbeiten und bin mit dem Resultat ganz zufrieden. Alles in Allem habe ich 1,25 Stunden für das Bild benötigt. Das Video hierzu – und Andere – sind auf meinem Youtube Kanal verfügbar: www.youtube.com/pinselgeschichten

English: This new year I decided to attend not only the monthly challenges in the Art Journal forum I attend, but also do them at the Paint My Photo forum. So this week’s painting is my take on the January challenge – which is a stained glass painting of something floral. I wanted to go for a spring flower, since spring will be here soon and I felt like painting these kinds of flowers after so many wintery and christmasy paintings. I went for solid and prominent colours, because they carry the painting, which itself is rather on the simple side of the spectrum. Also, with the watercolors there’s enough blending and fading going on anyways, so the pinks and purples actually make up for the fading look of watercolors. I really liked working on this painting and I’m quite happy how it turned out. All in all it took me 1.25 hours to complete this piece. The video – and others – are available on my Youtube channel: www.youtube.com/pinselgeschichten

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: